مقایسه دو نوع میخکوب بادی و شارژی

شنبه 30 بهمن 1400
15:13
دکتر ابزار

میخکوب بادی مناسب است یا میخکوب شارژی

شاید سوال بسیاری از کاربران این باشد که کدام یک از میخکوب ها برای خرید مناسب هستند. نوع بادی آن ها بهتر است یا نوع برقی؟ آیا نوع شارژی قدرت لازم را برای انجام کار دارد و به طور کلی هر کدام از این دو مورد برای انجام چه کاری مناسب هستند. در این مقاله قصد داریم تا به مقایسه این دو دستگاه پر مصرف کارگاه های نجاری بپردازیم و نقاط قوت و ضعف هر کدام و کارایی شان را بدانیم . پس با ما همراه باشید.

مقایسه میخ کوب شارژی با بادی

مقایسه دو نوع میخ کوب شارژی با بادی

از نظر حمل و نقل

تامین کمپرسور هوا برای میخ کوب های بادی امر مهمی می باشد و این به معنای داشتن یک وسیله دیگر برای حمل و نقل است، بدون توجه به اینکه آیا از طریق برق یا باتری کار می کند، به علاوه اینکه آن به شلنگ هوا و اتصالات نیز احتیاج دارد.

طراحی زیبای ارگونومی

در استفاده از این دستگاه، وزن اهمیت زیادی دارد و در واقع اولین مشخصه ای می باشد که باید در نظر داشت. در این خصوص باید بیان کرد که مدل شارژی وزن بیشتری نسبت به مدل های بادی دارد. هرچند وجود شیلنگ در مدل های بادی نیز در بعضی از اوقات باعث بر هم خوردن تعادل کاربر می گردد و علاوه بر موارد مطرح شده، کمپرسور آلودگی صوتی ایجاد می کند که از آن نمی توان در منازل مسکونی استفاده نمود. در این صورت ما پیشنهاد می کنیم تا از نوع شارژی یا برقی آن استفاده کنید.



نگهداری و تعمیردستگاه

این که میخکوب های بادی از تعداد قطعات بیشتری ساخته شده اند کاملا درست می باشد اما آنها از میخکوبهای شارژی طراحی ساده تری داشته و تعمیر و نگهداری از آنها نیز فرایند پیچیده ای نیست. لازم است قبل از شروع کار با این دستگاه،می بایست اطمینان حاصل کنیم که شلنگ نشتی نداشته باشد، کوپلرهای اتصال مستحکم شده و دستگاه روغن کاری شده باشد. به طور کلی هرزگاهی باید بازرسی و چک شود تا در صورت وجود مشکل به سرعت بتوان آن را برطرف کرد.اما برای کار با نوع شارژی نیاز به مراقب و نگهداری خاصی نداریم. کار کردن با نوع شارژی این دستگاه ها مطمئنا به سهولت انجام می شود چرا که شلنگ هوا ندارد که به اطراف کشیده شود. صدای بلندی ندارد و به محض اتصال باتری و شارژ دستگاه و بارگیری میخ، دستگاه آماده کار است.

قیمت محصول

میخکوب های بادی اغلب سبک تر از نوع شارژی هستند و قیمت کمتری نیز دارند. بسته به مارک تجاری، می توان با یک میخکوب بادی با سرمایه کمتری نسبت به مدل شارژی کار را شروع کرد.

کارایی محصول

در مورد کارایی باید گفت، نوع بادی به جز در مواقعی که میخ در آن ممکن است گیر کند، کارایی خوب و تقریبا بی عیب و نقصی دارد و زمانی که شستی دستگاه فشار داده می شود، شلیک انجام می شود. اما در مدل شارژی این امر با تاخیر انجام می گیرد.



مدت زمانی که باید از محصول استفاده کرد

میخ کوب بادی نیاز به برق دارد و تا زمانی کار می کند که برق باشد و در صورتی که پمپ باد خیلی کوچک باشد، گاهی اوقات باید به آن فرصت شارژ مجدد داد. اما میخکوب های شارژی نیازی به نیروی برق ندارند و در صورت اتمام شارژ در مدل های دو باطری، فقط کافی است باتری پر را جایگزین باتری خالی کرد.

نتیجه گیری ما از این محتوا :

بعضی از کاربران این روزها منحصراً به میخکوب شارژی اعتماد می کنند، برخی دیگر از آنها برای کارهای کوچکتر استفاده می کنند و برخی دیگر از کاربران هنوز هم به استفاده روزمره از میخ کوب های بادی و کمپرسورهای قابل حمل، حتی برای کارهای جزئی، ادامه می دهند. اما باید به این نکته توجه نمود که اگر چه نوع شارژی ها بهتر از هر زمان دیگری هستند، اما هنوز بزرگتر و سنگین تر بوده و می تواند آنها را دست و پا گیر کند. حال این سوال پیش می آید که چه باید کرد و کدام گزینه را انتخاب نمود؟ در پاسخ باید گفت” می توان هر دو گزینه را انتخاب نمود، در صورتی که هزینه مطرح نیست.” از مدل شارژی برای انجام کارهای جزیی و خرده کاری و از مدل بادی برای کارهای سنگین تر می توان استفاده کرد.


[ بازدید : 109 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
در دکتر ابزار تلاش داریم، تا برترین برند های ابزار جوش و برش را حضور شما معرفی کنیم. در دکتر ابزار به مقایسه فنی انواع مختلف ابزار جوش و برش خواهیم پرداخت
https://doctorabzar.com/product-category/cutting-tools/
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ابزار جوش و برش است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]